fredag 4 december 2009

spara, bevara och ta tillvara.


Att jag allra mest ser fram emot att göra köket är nog inget som förvånar någon. Jag är ju lite matnördig, gillar lika mycket att äta som att laga och kökspula. Dessutom är jag barnsligt förtjust i kök med typiska 50-tals detaljer som överfalsade luckor, synliga gångjärn, stor rostfri diskbänk och kryddhylla i teak. (Jodå, är fullt medveten om att en hel del tycker att just sådant inte känns annat än gammalt och dammigt.) Och lyckliga jag, bakom luckornas speglar och volanglisten i vårt kök gömmer sig husets originalkök. I finfint skick dessutom! Jonas var lite tveksam till att behålla det tills jag bläddrade fram och visade exempel efter exempel i olika inredningsblaskor på hur det kommer kunna se ut sen när det är klart.
Både Kvänum och Vedum nyproducerar "retrokök". Jag tycker särskilt mycket om Kvänums Banér i ek men för oss känns det omotiverat att byta ut fullt fungerande luckor som lätt kan målas om. Appropå saker att tycka om... stolarna på bilderna. Exakt hur glad tror ni jag blev när säljarna sa att vi får behålla dem?

1 kommentar:

  1. Oh herregud, stolarna var det första jag
    såg och tänkte "har dom redan fått flytta in sina möbler?" :D
    Dom är underbara! Grattis lyckliga du.

    SvaraRadera