lördag 5 december 2009

dagens puff till dig, som mig, tröttnat på vita väggar och avskalat.

Ikväll ska familjens medlemmar roa sig på lite olika håll och i väntan på min skjuts sitter jag hemma i ensamhet och bara njuter. Jonas och Ebba stack för ett par timmar sen och det är så fantastiskt skönt att jag aldrig någonsin tänkt tanken eller känt känslan att hon inte skulle klara sig utan mig eller ha det mindre bra med bara pappa. Borde vara så självklart men jag har förstått att det inte alltid är det. Visst, det är det där med tuttarna. Bara jag har dem och i vissa fall skänker de något mer än mat, något som flaskan inte kan ge henne. Men, peppar peppar, det verkar vara på väg åt rätt håll. Hur som haver, det var inte dit jag ville komma. Utan vad man (läs: jag), som småbarnsmamma, kan ta sig för när man plötsligt får en timme över i lugn och ro och inte orkar ägna allt som behöver packas ner i lådor en endaste till tanke för dagen. Man plockar fram senaste numret av Family Living som lite passande ligger orört sen det damp ner på hallmattan häromdagen. Jag är tokig i blaskor i allmänhet och inredningsvarianter i synnerhet. Men sen jag upptäckte denna för dryga året sedan har jag knappt bläddrat i någon annan. Och nej, man behöver inte ha barn för att uppskatta den. Ingen annan inredningstidning bjuder på så många olika roliga prylar och så bra hemma hos reportage. Färgglada, ombonade, varma, välkomnande, snygga och funktionella hem. Just precis så som man (läs: jag) själv vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar