tisdag 8 november 2011

lördagsfix.

jag är rätt bra på att loppisshoppa å tänka att det där sista lilla donet, det gör jag i en handvändning sen när jag kommer hem. bums, liksom. men så lägger sig grejjerna på hög (alldeles av sig själva, märkligt fenomen det där). å just bara ligger! men så kommer en dag då jag får ett ryck å den där högen krymper lite.
tyget som hamnade på kökets sittbänk hittade jag någonstans på Hisingen i ett garage där allting var todiefor om man är lagd som jag. lampan, faktiskt signerad Sagsjö armatur, fick lite nya kläder å hamnade sedan i hallen. förvaringsmojängen är till Ebbas typ en miljoner hårspännen, vilka hon vägrar att använda fastän hon ser ut som en riktig trollunge, å annat plock. det första hon gjorde när vi limmat klart var att hämta en penna å kladd... förlåt, skriva; "Det står Ebba här mamma!" en mamma som fick bita sig i tungan, det är ju faktiskt just Ebbas byrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar